Szarlotkowy omlet z waniliową nutą


Jajka to takie produkty, które zawsze mam w swojej lodówce. Można z nich przygotować bardzo dużo posiłków. Opcji jest wiele począwszy od klasycznej jajecznicy po pasty z różnymi dodatkami. Są genialnym źródłem białka w diecie! A jeżeli tak jak ja lubicie słodkie omlety to konieczne wypróbujcie ten przepis. Omlet nadaje się również dla osób z nietolerancją laktozy (jeżeli użyjecie mleka bezlaktozowego/roślinnego/wody) i insulinoopornością.

Składniki na 1 porcję
2 jaja
2 łyżki mleka/napoju roślinnego/wody
1 łyżka mąki pszennej pełnoziarnistej typ 1850/ mąki owsianej
1 łyżeczka oleju rzepakowego/oliwy
cynamon (ile lubicie)
1/2 małego jabłka
1 łyżeczka masła orzechowego (100% orzechów, bez cukru, bez soli)
 odrobina ekstraktu waniliowego

Sposób przygotowania
1. Jaja roztrzepujemy z mlekiem, cynamonem, ekstraktem waniliowym i mąką.
2. Na patelni rozgrzewamy tłuszcz i wlewamy masę jajeczną. Na górę układany plasterki jabłka. Smażymy z obu stron do zarumienienia.
3. Na gotowego omleta dajemy masło orzechowe.

Kaloryczność
1 porcja to ok. 400 kcal

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza