Co powinno się znaleźć w domowej spiżarni?


Domowa spiżarnia to moje ulubione miejsce. Można w niej zgromadzić niesamowite produkty, wszelkiego rodzaju przetwory, kasze, makarony. Pełna spiżarnia to mnóstwo pomysłów na dania w zasięgu ręki!
A oto lista produktów, które mam w mojej domowej spiżarni. Bez nich nie wyobrażam sobie prowadzenia domu i planowania posiłków.

  • Kasze, ryże, makarony, mąka pełnoziarnista, płatki owsiane

Zawsze mam pod ręką kaszę bulgur (moja ulubiona!) gryczaną, jęczmienną, kuskus, jaglaną, ryż, a także różnego rodzaju makarony: pełnoziarniste spaghetti, penne, tagliatelle. Mam też makaron gryczany, ryżowy i oczywiście taki jajeczny do rosołu. Zazwyczaj kupuję te produkty w dużych opakowaniach, dzięki temu jest taniej i mogę odmierzyć sobie taką ilość jaką potrzebuję. Jeżeli zostają mi resztki makaronów czy kasz przesypuję do jednego słoika i potem łączę w jednym daniu. Płatki owsiane to też obowiązkowy element spiżarni, są bardzo wartościowych produktem! Poczytajcie TUTAJ. Owsianka to zawsze dobry pomysł na początek dnia.

  • Orzechy włoskie, nerkowca, pistacje, migdały, pestki dyni, nasiona słonecznika, sezam, tahini 

Te produkty to skarbnica witamin i minerałów. Stanowią często moją przekąskę, dodatek do dań głównych, sałatek. Pamiętajcie aby przechowywać je w szczelnych pojemnikach.

  • Domowe przetwory: ogórki kiszone, konserwowe, dżemy, soki malinowe, buraczki, kiszona kapusta, domowy przecier pomidorowy

Domowe przetwory typu ogórki, kiszona kapusta doskonale sprawdzają się jako dodatek do dania głównego, kiedy to nie mam zbyt wiele czasu na przygotowanie surówki i oczywiście do zrobienia zupy ogórkowej czy kapuśniaczku!

  • Przyprawy i suszone zioła

Im większa różnorodność tym smaczniejsze dania można przygotować. To przyprawy nadają charakter każdej potrawie! Dzięki przyprawom możemy odbyć kulinarną podróż bez wychodzenia z domu i przenieść się smakiem do Indii, Chin. Oprócz tego przyprawy mają wiele leczniczych właściwości.

  • Strączki (fasola, soczewica, ciecierzyca) 

Strączki są skarbnicą witamin i składników mineralnych i powinny się znaleźć w naszym jadłospisie przynajmniej raz w tygodniu. Mogą stanowić danie główne lub dodatek do sałatki czy kanapek w postaci pasty. Wariantów jest mnóstwo! O właściwościach strączków pisałam TUTAJ .

  • Oleje, oliwy

Tłuszcze to też ważny element codziennej diety. Dlatego w Waszej spiżarni nie powinno zabraknąć dobrej jakości oleju i oliwy.

  • Produkty w puszkach i słoikach: suszone pomidory, oliwki, ciecierzyca, biała i czerwona fasola w puszkach, pomidory w puszce, passata pomidorowa, kukurydza.

Produkty w puszkach i słoikach doskonale się przechowują. Z czerwonej fasoli w awaryjnej sytuacji można przygotować obiad przepis TUTAJ, przyrządzić hummus. Pamiętajcie tylko, że gdy otworzycie żywność, a nie zużyjecie całego opakowania resztę przechowujcie w lodówce lub zamroźcie.


  • Podstawowe produkty do wypieków (mąka pszenna, mąka pełnoziarnista, proszek do pieczenia, mąka ryżowa, budyń, kokos, kakao, mąka ziemniaczana, ksylitol, erytrytol, cukier do wypieków).

Smakołyki to część naszego życia. W mojej spiżarni zawsze są składniki na domowe wypieki. Gdy spodziewam się gości przygotowuję domowe ciacho.

A Wy macie swoją domową spiżarnię? Dajcie znać.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz